Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
A A A

Peugeot 206

Pierwszy Peugeot 206 wyjechał z fabryki w 1998r. Od początku dostępny był w dwóch wersjach nadwozia tzn. 3 oraz 5 drzwi. Oferowano go wraz z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1,1 i mocy 60KM, 1,4 i mocy 75KM, 1,6 i mocy 90KM. Oprócz silników benzynowych dostępny był również z silnikiem diesla o pojemności 1,9 i mocy 70 KM. W 1999 roku pojawiła się wersja sportowa Peugeot'a 206, którą nazywano S16. Sportowa „dwieście szóstka” wyposażona była w silnik benzynowy o pojemności 2,0 i mocy 135 KM. S16 była dłuższa od zwykłego Peugeot'a 206 ciekawostką jest, że przedłużenie S16 było wymogiem przepisów, które mówiły, że samochody WRC muszą mieć minimum 4 metry długości. W 2001 roku pojawiło się kombi, które nazwano SW (sport wagon) oraz wersja cobrio nazwane CC ze składanym sztywnym dachem. Oprócz nowych wersji nadwozia pojawiły się również dwa nowe silniki: szesnastozaworowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 i mocy 109KM oraz 2,0 HDI o mocy 90KM. W 2003 roku autko doczekało się niewielkiego „liftu”. Standardowo pojawił się nowy silnik: 1,4HDI o mocy 68KM. W 2004 roku światło dzienne ujrzała nowa wersja Peugeot'a 206 tzn. wersja RC z silnikiem o mocy 177KM i pojemności 2,0. Do gamy silników diesla dołączyła jednostka o pojemności 1,6HDI o mocy110KM. Pojawiła się również nowa jednostka benzynowa o mocy 90KM i pojemności 1,4. W 2005 roku pojawiła się wersja sedan. Jedną z ciekawostek jest to, że produkowana jest ona przez korporacje ?Iran Khodro z Iranu. W 2009 roku pokazano nową wersje Peugeot'a 206 oznaczoną „206+”. Zmieniło się tylko nadwozie, które przystosowano do nowych standardów firmy Peugeot. Przypominam, że w tym roku Peugeot zmienił swoje logo. Nowy lew jest teraz bardziej nowoczesny i agresywny.